poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Paradoksy wielkości

Długo szukałem określenia dla tej oryginalnej figury stylistyczno - reklamowej.
Niezwykły afisz reklamowy na wystawie sklepu obuwniczego, Gdynia, ul. Świętojańska.
Uznałem w końcu, że moja wiedza językoznawcza nic poza oksymoronem nie wynajdzie.
Jakże głęboka i zarazem strzelista musiała być wyobraźnia twórcy tego sloganu. To takie precyzyjne i ogólne, rzecz niby błaha a podniosła. 
Oto dowiadujemy się, że coś z pozoru pospolite, jak przecenione obuwie, może mieć gigantyczne znaczenie.
Chyba dlatego, że autor tego napisu był na gigancie podczas lekcji polskiego.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Na Świętojańskiej powstają 2 nowe lokale gastronomiczne - Starbucks i Dom Polski

Bogusław_Pinkiewicz pisze...

Starbucks... nono, robi wrażenie

slawnw pisze...

Strasznie dziękuję za... ;)