poniedziałek, 25 maja 2009

Nazistowski emblemat w oknie urzędu miasta


Na ulicę Świętojańską w Gdyni wychodzą okna urzędu miejskiego. W jednym z tych okien zauważyłem ciekawostkę.
Jest to okno sutereny, umieszczone na wysokości chodnika, dostępne praktycznie dla każdego przechodnia. Otóż w oknie tym spostrzegłem (i zapewne nie ja jeden) emblemat nazistowskich Niemiec, orła trzymającego w szponach swastykę, tzw. gapę.
Znak ten jest uwidoczniony na czymś, co wygląda na zwinięty plakat, ulotkę lub inny materiał marketingowy i leży na parapecie okna. Sam w sobie jest niewielki, ale nie tak żeby go nie było widać. Czyli raczej nie skandal a zabawna ciekawostka.

Zrobiłem wczoraj zdjęcie. Okno jest zakratowane, ale coś nie coś widać.
Rządnym szczegółów radzę zdjęcie powiększyć (trzeba kliknąć).
Oczywiście nieprzenikniona dla mnie pozostaje kwestia jak takie materiały znalazły się na parapecie w urzędzie miasta. Odprysk jakiejś inscenizacji, pozostałość po historycznej rekonstrukcji, a może efekt prywatnych zainteresowań pracownika?

1 komentarz:

Unknown pisze...

Gratuluje spostrzegawczosci!