wtorek, 23 marca 2010

Kościelna reklama

Na ścianie kościoła Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski, przy ul. Świętojańskiej w Gdyni, pojawił się wielki billboard zapowiadający Triduum Paschalne. Rok temu podobny wielki plakat stał na przykościelnym placu. Teraz zmyślnie wykorzystano ścianę odsłoniętą po wycince choinek.
Wyobraźnia podpowiada mi kilka innych sposobów wykorzystania takiej gładkiej pionowej powierzchni. Może kino pod gołym niebem, w centrum miasta? Religijne murale? Czyż to nie kuszące projekty?
Od jakiegoś czasu kościół ten nie stroni od niekonwencjonalnych sposobów przemówienia do parafian i przechodniów.
Wielkopostne nabożeństwa były reklamowane na diodowym ekranie znajdującym się po przeciwnej stronie ulicy. Wcześniej mieliśmy przed kościołem szopkę z piasku, autentyczne wydarzenie kulturalne na skalę całego Trójmiasta.
Czyli sztuka masowa i nowoczesna reklama dla poprawy duchowej kondycji ulicy Świętojańskiej.


Brak komentarzy: