piątek, 26 września 2014

Zapiekanki gdyńskie

Niedawno usłyszałem od pewnego młodego człowieka, że na Świętojańskiej, kultowe to dla niego były zapiekanki koło Pomnika Gdyńskich Harcerzy, a poza tym nic. Pomijając na ile ta opinia jest słuszna, bo młodzieniec nie zauważył, iż mit tej ulicy sięga jeszcze czasów gdy bud z zapiekankami nie było, to coś w tych zapiekankach jest. Można zaryzykować stwierdzenie, że zapiekankami gastronomia tu stoi. Bo oto obok opisanej już Kropki i Świata Zapiekanek działa jeszcze Gdyńska Zapiekanka. To lokal, który otworzył się obok legendarnego Pączusia. Typowy produkt wakacyjnej gastronomii: gofry, lody, no i zapiekanki. Czy wymienione gastronomiczne przybytki dorównają sławą budom przy pomniku, to zobaczymy gdy nadejdzie nowy sezon. Bo to czas próby dla zapiekanek, a budy koło pomnika wysoko ustawiły poprzeczkę.

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Gdyńska zapiekanka to marna kopia Świata zapiekanek... byłam w obu i twierdzę, że jak się czegoś nie umie robić to nawet dobry pomysł nie pomoże...
Kropka jest bardzo ok ale to niestandardowa zapiekanka - i dobrze, takie też muszą być:)

Anonimowy pisze...

A ja lubię gdyńską Zapiekankę.... jest swojsko i przyjemnie i na dodatek więcej dodatków niż w Świecie Zapiekanek :)

Anonimowy pisze...

Dla mnie osobiście ważne kto na ten pomysł wpadł pierwszy a był to właśnie Świat Zapiekanek już rok temu na Skwerku u nich jadłem...z resztą rodzinne biznesy zawsze do mnie przemawiają

Anonimowy pisze...

A jaka to jest standardowa zapiekanka Pani Marto?

Anonimowy pisze...

Pani Marto, rodzaj żeński "jadłam" , a nie "jadłem" :)

Anonimowy pisze...

Dla mnie najlepsze i bezkonkurencyjne zapiekanki sa i tak na terenie infoboxu - stojąca tam od 20 lat budka. Wciąż te same zapiekanki i z tego co wiem, mieli także swój punkt przy pomniku harcerza.

Anonimowy pisze...

Bardzo dobre jedzenie. Jestem ich stałym klientem. Obsługa bardzo miła. Lokal zadbany, godny polecenia. Cena idealna. Nic dodać nic ująć rezba po prostu pójść i zjeść :D

Unknown pisze...

Poprostu wypas polecam